Інсайт технологія як парадигмальний концепт педагогічного проектування в системі сучасної освіти

Автор(и)

  • Т. О. Пушкарьова доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, Інституту модернізації змісту освіти, м. Київ, Україна

Анотація

Сьогочасна педагогічна наука в цілому і окремі освітні технології зокрема потребують комплексних досліджень у сфері коригування системної парадигми навчання і виховання громадян нашої країни. Такий підхід є край актуальним за тих обставин, що багаторівнева система національної освіти не має на сьогодні змістовного наповнення, яке б всебічно відповідало вимогам світової спільноти щодо рівня дієвості та результативності освітнього процесу. У поданій розвідці вивчається проблематика педагогічного проектування ефективного освітнього середовища на засадах інсайт технології, як коректного парадигмального інструментарію пізнання природної, техногенної та соціальної сфер через формування у суб’єктів пізнання креативного підходу до сприйняття і усвідомлення окремих компонент навколишнього світу. За наданого сценарію має розвиток творча активність учасників пізнавальної процедури, що здобуває свого прояву у здатності оригінально мислити, продукувати непередбачувані та нестандартні ідеї, проявляти дивергентність мислення.

Посилання

Філософський енциклопедичний словник / за ред. В.І. Шинкарука. Київ: Абрис, 2002. 774 с.

Словник української мови: в 11 т. / за ред. І.К. Білодіда. Київ: Наукова думка, 1974. Т. 5. 840 с.

Літературознавча енциклопедія: у 2 т. / автор-укладач Ю.І. Ковалів. Київ: Видавничий центр «Академія», 2007. Т. 1. 608 с.

Vollmer G. Kant and evolutionary epistemology / G. Vollmer. Epistemology and philosophy of science. Vienna: Holder-Pichler-Tempsky, 1983. P. 185-196.

Словник української мови: в 11 т. / за ред. І.К. Білодіда. Київ: Наукова думка, 1979. Т. 10. 658 с.

Швець С.В. Особливості реалізації технології формування творчих здібностей в умовах ЗДО. Дошкільна освіта у сучасному соціокультурному просторі: зб. наук. пр. Полтава, 2018. Вип. 2. С. 195-198.

Антонова О.Є. Педагогічні технології та їх класифікація як наукова проблема. Сучасні технології в освіті. Київ, 2015. Ч. 1. С. 8-15.

Михайліченко М.В., Рудик Я.М. Освітні технології: навч. посіб. Київ: ЦП «Компринт», 2016. 583 с.

Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій / за ред. І.А. Зязюна, О.М. Пєхоти. Київ, Вид. А.С.К., 2003. 240 с.

Словник іншомовних слів / за ред. О.С. Мельничука. Київ: Головна редакція УРЕ, 1985. 968 с.

De Fleur M. Theories of mass communication / by Melvin L. De Fleur: [electronic resource]. New York: McKay, 1970. 128 p.

Житарюк М.Г. Теорії та моделі масової інформації. Львів, 2015. 220 с.

Liberman M.D. Intuition: A social cognitive neuroscience approach / M/D. Liberman. Psychological Bulletin. 2000. V. 126. N. 1. P. 109-137.

Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. СПб: Питер, 2009. 448 с.

Українська мала енциклопедія: 16 кн.: у 8 т. / укл. проф. Є. Онацький. Буенос-Айрес, 1959. Т. 7, кн. XIV. С. 1717-1844.

Великий тлумачний словник української мови / укл. і гол. ред.. В.Т. Бусел. Київ: Ірпінь, ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.

Ванда Н.В. Розвиток поняття розуміння в рамках психологічної герменевтики (історичний огляд). Проблеми сучасної психології, 2012. Вип. 18. С. 81-95.

Левчук Л.Т. У творчій лабораторії митця. Київ, 1978. 133 с.

Лімонченко В.В.Творчість та інновація: пам'ять VS інтерпретація. Вісник КНТЕУ, 2018. № 1. С. 119-130.

Шаронин Ю.В. Психолого-педагогические основы формирования качеств творческой личности в системе непрерывного образования. Москва: МГИУ, 1988. 321 с.

Пушкарьова Т.О. Передумови організації педагогічного проектування інноваційного розвитку шкільної освіти. Український педагогічний журнал. 2017. № 1. С. 90-97.

Пушкарьова Т.О. Психолого-педагогічний аспект педагогічного проектування. Science and Education, 2017. Issue 3. С. 11-18.

Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті. Київ: Шкільний Світ, 2001. 24 с.

Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти. Київ: Атіка, 2008. 684 с.

Вознюк О.В. Системно-цільовий аспект холістичної парадигми освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2016. № 25. С. 4-10.

Сікорський П.І. Теорія і методика диференційованого навчання. Львів: В-во «Сполом», 2000. 421 с.

Макаренко В.І. Формування творчої компетентності майбутніх лікарів на заняттях з біофізики. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2015. № 3. С. 397-405.

Опубліковано

2021-11-20

Як цитувати

[1]
Т. О. Пушкарьова, « Інсайт технологія як парадигмальний концепт педагогічного проектування в системі сучасної освіти», REICST, с. 108–123, Лис 2021.